Marcin Orliński Historię pseudonimu literackiego we współczesnej poezji polskiej należy chyba zacząć od roku 1991, kiedy na rynku pojawił się słynny tom wierszy przyszli barbarzyńcy. Na stronie tytułowej zamiast nazwiska widniał pseudonim – b.g. wstajmfśke. |
Więcej…
|
Hetman Whitehead’a. O "Albumie długogrającym" Wojciecha Kullinga |
Dawid Jung Czytając te wiersze posiadamy wrażenie obcowania z niecodziennością, bytem dostępnym tylko pustelnikom, autorom traktatów o znaczeniu milczenia i oszczędności słowa. Punktem wyjściowym tej poezji, jak mogę przypuszczać po muzykalności poety, mogłaby stanowić kontynuacja średniowiecznej koncepcji dulcisioni numeri (dźwięczność rytmu) i verba polita (piękna słów). Ta ostatnia osiągana jest poprzez świadomą ich oszczędność, precyzję, niemalże chirurgiczną jak zauważa Wencel w posłowiu. |
Więcej…
|
|
Odnaleźć źródło. Szkic o "Wieży Babel" Wiesława Ciesielskiego |
Marcin Orliński
Może jest więc tak, że czasem trzeba się pozbyć Boga, aby znaleźć Boga. Czyli odrzucić dotychczasowe kategorie aksjologiczne jako obrzydliwe idole. Czemu jednak wówczas zaufać? Znamy już odpowiedź.
|
Więcej…
|
Wnętrze misterium. O poezji Tomasza W. Rzepy |
Arkadiusz Zakęs Poeta przez pryzmat szarego, pojedynczego istnienia przytacza prawdy i dogmaty wiary chrześcijańskiej. A właśnie ją należy traktować jako kolebkę kultury i wszelkich unifikacji. |
Więcej…
|
|
|
<< Początek < Poprzednia 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Następna > Ostatnie >>
|
Strona 20 z 23 |